7 porad jak nie dać się chorobie

impel_blog_22_10Okres jesienny sprzyja osłabieniu i chorobom, które potrafią zrujnować wszystkie plany. Kiedy w pracy wiele osób ma objawy przeziębienia lub grypy, bardzo łatwo się zarazić. Można jednak podjąć próbę zabezpieczania się przed wirusami.

 

Zdrowie jest ważne i nikomu nie trzeba tego powtarzać dwa razy. Jednak, kiedy na zmianę wieje zimny wiatr i pada deszcz ze śniegiem, to bardzo łatwo o przeziębienie. Trzeba wspierać swój organizm i jego odporność na różne sposoby przez cały rok, ale szczególnie jesienią i zimą. Oto siedem sposobów na zabezpieczanie się przed negatywnymi skutkami jesiennej aury.

1. Nie wychodź z domu bez śniadania

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu doby. Zapewnia nam ono energię na pierwszą połowę dnia, a kalorie przyjęte rano spalą się w stu procentach. Śniadanie powinno być zdrowe i sycące. Z pełnym brzuchem lepiej się funkcjonuje, a organizm ma solidną energetyczną bazę, z której będzie korzystał przez kilka godzin.

2. Śpij na zdrowie!

Zdrowy sen to po prostu dobry dzień. Po intensywnym czasie pracy trzeba się zregenerować i właśnie dobrze przespana noc jest nie do przecenienia. Najlepiej spać osiem godzin dziennie, choć niewiele osób może pozwolić sobie na taki luksus. Ale już wyznaczenie stałej godziny, o której kładziemy się do łóżka, pozwoli przyzwyczaić organizm do nieco innego trybu. Po kilku dniach będzie już łatwiej zasnąć o wyznaczonej porze, a rano obudzimy się wypoczęci. Sen obniża poziom stresu, który z kolei może prowadzić do osłabienia naszej odporności.

3. Woda zdrowia doda

Mimo że pora roku nie sprzyja piciu zimnych płynów, o wodzie nie wolno zapominać. Dzień warto zacząć od szklanki ciepłej wody z cytryną, która działa wzmacniająco, a także wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn. Poza tym w ciągu dnia należy przyjmować płyny – wodę w temperaturze pokojowej, a jeśli komuś na samą myśl o wodzie w szklance robi się zimno, można ją zastąpić np. zieloną herbatą.

4. Sport na co dzień

Nie chodzi o wyczynowe uprawianie sportu, ale o regularną, umiarkowaną aktywność fizyczną. Osoby, które biegają albo ćwiczą w domu lub na siłowni, mają zdecydowanie mniej problemów zdrowotnych z układem oddechowym, a więc katar, chore zatoki czy problemy z płucami w jesiennym okresie nie będą ich dotyczyć.

5. Strój na cebulkę

Za gruby lub za cienki strój może być przyczyną przegrzania lub solidnego wychłodzenia, które prowadzi do przeziębienia lub poważniejszej choroby. Nie należy narażać organizmu na szok związany z temperaturą. Dobrze ubierać się na cebulkę, aby móc w każdej chwili zdjąć jedną warstwę ubrania. Cienka czapka, którą można schować do kieszeni też się przyda.

6. Odpowiednia dieta

Oprócz wspomnianego śniadania, trzeba także zwracać szczególną uwagę na inne posiłki. W jesiennej diecie powinny znaleźć się także owoce i warzywa, a tych jesienią ciągle jest dużo. Witaminy i mikroelementy zawarte w zdrowych produktach wzmocnią organizm i jego odporność.

7. Babcine sposoby

Są zdrowsze niż suplementacja syntetycznymi witaminami i bardzo skuteczne, choć może nie zawsze całkiem smaczne. Syrop z cebuli, czosnku i soku z cytryny lub gęsty domowy sok malinowy wymieszany z gorącą wodą to naturalne mikstury, które działają antybakteryjnie i antywirusowo. Są doskonałe na zimne dni, a także mobilizują do działania komórki układu odpornościowego.

Jesienne przeziębienie w miejscu pracy potrafi nieźle pokrzyżować plany danej firmy. Warto pójść za radą babci i „dmuchać na zimne”, czyli ochronić siebie, swoich bliskich, a także współpracowników przed przeziębieniem i osłabieniem, stosując się do powyższych porad.

 

 

 
Komentarze

ja od lat pije szklanke cieplej wody z cytryna rano, dziala, wiec polecam, do tego babcine sposoby jak najbardziej, no i sport to podstawa, biegam w rozna pogode i w chlodne dni,biega sie nawet lepiej niz w lecie, dzieki temu odpornosc mam dobra i przeziebienia mnie nie lapia

dla mnie kluczowy jest sen i ruch na co dzień. sprawdzone 😀 im jestem starsza tym bardziej doceniam takie rady 🙂

niby proste rady, ale jak człowiek zabiegany,stale praca, dom, obowiązki, to nie ma czasu pomyśleć o sobie…wysypiać się i uprawiać sport? tak, chciałabym, ale niestety nie daję rady…. reszta zasad ok, może w wyjątkiem syropu z cebuli czy czosnku, nie lubiłam tego jako dziecko i teraz pić też nie zamierzam:P

jak widać proste rady są najlepsze. mnie ratuje picie wody, i unikanie leków jak coś zaczyna się dziać. syrop z cebuli, czosnek, herbata malinowa i po kłopocie. za dzieciaka też mnie tak leczono i było ok.

wypróbujcie master tonic – jest fantastyczny

Okres jesienno-zimowy wymaga od organizmu wzmocnienia systemu immunologicznego. Czas ten przynosi zwiększoną zachorowalność i zmniejszoną odporność organizmu. Niedobór witamin wiąże się z licznymi chorobami, np. grypy, przeziębienia a nawet chorobami nowotworowymi, autoimmunologicznymi czy infekcyjnymi. Witaminy, zioła oraz NNKT (omega 3 i omega 6) pozytywnie wpływają na komórki układu immunologicznego. Konopny ekstrakt CBD, syrop z rokitnikiem oraz herbata z liści konopnych pozwoli Ci przetrwać całą zimę bez choroby! Konopie nie mają działania psychoaktywnego dzięki czemu są bezpieczne. CBD zawarte w tych produktach pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego, przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia, dodaje energii i witalności. Zawiera cenne składniki wspierając wiele funkcji organizmu oraz pracę mózgu. Badania wykazały, że konopie skutecznie chronią komórki przed stresem oksydacyjnym oraz przyczyniają się do utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego. Więcej info na konopna farmacja Poznań

Zostaw odpowiedź