Biznesowa planszówka Grupy Impel

impel_city-grafaGrupa Impel stworzyła własną grę planszową inspirowaną swoją działalnością. Gra została przygotowana przez zespół pracowników, przy wsparciu profesjonalnej firmy zajmującej się grami planszowymi. Podczas półgodzinnej rozgrywki w Impel City można poznać szeroki wachlarz oferowanych przez Grupę Impel usług i produktów.

Pomysł gry – planszowej lub mobilnej-. która w atrakcyjny i przystępny sposób pozwoli promować wiedzę o usługach oferowanych przez Grupę Impel pojawił się w 2016 r.

– Do współpracy zaprosiliśmy profesjonalistów z firmy Board&Dice, zajmujących się zawodowo grami planszowymi, którzy wsparli nas swoim doświadczeniem. Przedstawili nam różne możliwości i  ostatecznie podjęliśmy decyzję o stworzeniu gry planszowej. Projekt zyskał niemal jednogłośnie nazwę Impel City – mówi lider projektu Piotr Kalisz, na co dzień Dyrektor handlowy regionu w Grupie Impel.

Podstawowym założeniem projektu było stworzenie przekrojowego zespołu składającego się z pracowników Grupy Impel z różnych działów i lokalizacji. Na zaproszenie do udziału w zespole odpowiedziało dziewięć osób. Wśród nich znalazło się kilku prawdziwych miłośników gier planszowych.

Głównym wyzwaniem było połączenie ze sobą dwóch światów – biznesu i planszówek. Podczas kilku roboczych spotkań udało się sprawnie przejść przez kolejne etapy powstania gry. – Wspólnie wybraliśmy najlepszy, z punktu widzenia promocji naszych usług, model rozgrywek.  Ustaliliśmy układ graficzny, nazewnictwo i treści na poszczególnych kartach – wspomina Jacek Silbert, menedżer ds. sprzedaży. – Szczególnie ważna była faza testów, która potwierdziła poprawność mechaniki i balansu gry przed skierowaniem do finalnej produkcji.

Gra został zaprojektowana z wykorzystaniem najnowszych trendów w przechodzącej obecnie prawdziwy renesans branży gier planszowych. Można to zauważyć szczególnie po liczbie nowych gier na rynku. – Wykorzystaliśmy najlepsze praktyki gier planszowych – prosty mechanizm i ciekawa wizualizacja. Elementy gry są wykonane z bardzo dobrej jakości materiałów i zachęcają do gry. I to wszystko mieści się w niewielkim pudełeczku, które możemy zabrać ze sobą wszędzie. Impel City zmieści się w każdej damskiej torebce. – podkreśla Monika Gołębiowska, dyrektor Biura Marketingu Produktowego FM i IS

Cel i zasady gry

Uczestnik gry zostaje menedżerem, który ma za zadanie realizację kontraktów dla swoich klientów, którymi są hotele, centra handlowe,  szpitale i biura. Do realizacji poszczególnych zadań niezbędne są zasoby, które można pozyskać podczas rozgrywki. Za każdy zrealizowany kontrakt gracz otrzymuje punkty zależne od wielkości kontraktu. W grze dodatkowo premiowany jest tzw. cross-selling czyli oferowanie klientowi pakietu usług oraz specjalizacja, czyli sprzedaż danej usługi do wielu branż.

W odróżnieniu od klasycznych planszówek Impel City jest grą turową, w której nie wykorzystuje się kostki. W każdym pojedynku do rozegrania jest 20 tur. Zwycięża osoba, która pozyskała najwięcej punktów.

Największą zaletą gry Impel City jest to, iż zaledwie po 15 minutach od rozpakowania pudełka można już w nią grać z pełnym zrozumieniem. Ważną cechą gry jest czas potrzebny do rozegrania jednej partii. Przeprowadzenie czteroosobowej rozgrywki zajmuje ok. 30 min. Mogą grać w nią dzieci od 7 lat.

Jak grać aby wygrać?

Gra jest nowoczesną wersją biznesowych planszówek, które każdy z nas pamięta z dzieciństwa. Aby osiągnąć dobry wynik trzeba połączyć umiejętność planowania i przewidywania.

– Ważną rolę odgrywa umiejętność dobrego zarządzania posiadanymi zasobami. Czasami trzeba zaryzykować i postawić wszystko na „jedną kartę”, by móc pozyskać inny kontrakt lub zasób – tłumaczy Agnieszka Klich, specjalista ds. jakości danych.

– Gra uczy myślenia strategicznego, posiada również elementy losowości, które zostały zaprojektowane tak aby realnie wpływały na jej przebieg. Ważne jest, że nie ma schematów, które dają gwarancję sukcesu i można wygrać obierając różne strategie – mówi Robert Ratajczak,  Dyrektor ds. crossellingu

Wygrana zawsze cieszy, ale najważniejsza jest wspólnie spędzony czas z rodziną czy znajomymi. To jest największa przewaga gier planszowych nad innymi rozgrywkami toczonymi coraz częściej w wirtualnych światach.

Pierwsze rozgrywki

Oficjalna premiera Impel City odbędzie się 1 czerwca 2017. Pracownicy Grupy będą mogli wziąć udział w rozgrywkach w centrali oraz w lokalnych oddziałach Grupy. Relacja z tego wydarzenia już wkrótce na naszym blogu.

 

Pracownicy Grupy Impel zaangażowani w powstanie gry Impel City:

  1. Piotr Kalisz – Dyrektor handlowy regionu
  2. Monika Gołębiowska – Dyrektor Biura Marketingu Produktowego FM i IS
  3. Agnieszka Klich, Specjalista ds. jakości danych
  4. Beata Kobucka-Kozioł – Kierownik ds. szkoleń i rozwoju
  5. Robert Ratajczak– Dyrektor ds. crossellingu
  6. Jacek Silbert – Menedżer ds. sprzedaży
  7. Tomasz Jochymski – Menedżer ds. sprzedaży
  8. Bartosz Chrzuszcz – Specjalista ds. jakości danych
  9. Ryszard Czerwiński – Dyrektor handlowy
  10. Grzegorz Mrowiec – Dyrektor ds. obsługi klienta
  11. Kacper Warecha – Menedżer ds. sprzedaży

 

 

 

 
Komentarze

fajny pomysł na pokazanie firmy 🙂 a wiadomo,że planszówki przeżywają renesans 🙂

Zostaw odpowiedź

Weryfikacja antyspamowa – wpisz odpowiednią cyfrę Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.