Od pielęgniarki do menedżerki – kulisy kariery

Czasem kariera zawodowa jest jak dobry amerykański film przygodowy z wieloma zwrotami akcji. Zaczynając seans, nigdy nie wiadomo, jak zakończy się konkretna historia. Tak było w przypadku jednej z naszych koleżanek – pielęgniarki z wykształcenia, dziś pracującej w Grupie Impel jako menedżerka. Jej historia to wspaniały przykład na to, jak konsekwencja w połączeniu z odpowiednim otoczeniem mogą zmienić się w sukces. 

Joanna Horyńska-Kozłowska pracuje w Biurze Komunikacji Grupy Impel na stanowisku menedżera ds. zarządzania wiedzą.

Karierę zawodową rozpoczynała jako dyplomowana pielęgniarka. W tym zawodzie przepracowałam 10 lat na oddziale chirurgii i transplantacji nerek. Jednak wraz z miejscem zamieszkania postanowiłam zmienić coś w życiu zawodowym. Chciałam zmienić środowisko, poszukać nowych wyzwań i możliwości rozwoju. Otrzymałam propozycję zatrudnienia w Grupie Impel – wspomina Joanna. – Dziś mogę powiedzieć, że jestem dobrym przykładem na to, że takie zmiany wychodzą na dobre. Nie bójcie się takich decyzji. Do odważnych świat należy! – dodaje.

Przekonajmy się!

Od cateringu do operacji

Był rok 2001, kiedy w spółce Impel Catering Joanna rozpoczęła pracę jako specjalista ds. cateringu. Już po około 8 miesiącach została w tej samej spółce asystentką zarządu. – Zmiana stanowiska była dla mnie awansem. W międzyczasie zdecydowałam się na  studia. Zaocznie skończyłam administrację w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości – wspomina.

Tymczasem w Impel SA powstało Biuro Operacyjne. – Zawsze mi powtarzano, że  rekrutacja wewnętrzna daje nam możliwość zmiany spółki czy działu. Zaproponowano mi tam pracę na stanowisku Koordynatora – mówi Joanna.

– W latach 2008-2012 jako Koordynator Biura Operacyjnego Joanna Horyńska-Kozłowska odpowiadała między innymi za koordynowanie pracy zespołów w projektach zleconych do Biura Operacyjnego. Do jej obowiązków należały między innymi aktualizacja danych w aplikacjach myBSC (strategiczna karta wyników) i myBonus (system premiowy) oraz koordynowanie programu i zarządzanie aplikacją w ramach wewnętrznego konkursu Przyjazna Firma.

Jak podsumowuje ten czas? – Praca z takimi narzędziami i aplikacjami dawała mi dużo przyjemności i przede wszystkim wiedzy, która przydaje mi się w codziennej pracy do dziś.

SAP krokiem do wiedzy

2012 rok dla Joanny to kolejna zmiana w strukturze Impel SA i początek przygody z systemem SAP CRM w Biurze Handlowym. Jako Manager ds. SAP CRM zajmowała się zadaniami, takimi jak: rozwiązywanie problemów końcowych użytkowników platformy, masowe wgrywanie danych do systemu i testowanie zmian w systemie SAP CRM na systemach TC1 TC2.

Pracując zarówno w Biurze Operacyjnym, a następnie w Biurze Handlowym, Joanna administrowała również portalem Baza Wiedzy. Ówcześnie była tam zgromadzone wszystkie akty normatywne Grupy Impel, a także cała wiedza technologiczna, operacyjna i handlowa.

Na tym etapie opowieści już tylko krok dzielił Joannę od kolejnej zmiany wewnątrz struktury i rozpoczęcia obecnego etapu kariery.

Październik 2017 roku przywitał naszą bohaterkę kolejną pozytywną zmianą. Jesienią dwa lata temu rozpoczęła pracę w Biurze Komunikacji na stanowisku menedżera ds. zarządzania wiedzą. Zmiana zbiegła się w czasie z powstaniem nowego intranetu Grupy Impel nazwanego ImpelNetem, którego Joanna została administratorem. – To narzędzie zostało zbudowane na bazie SharePoint – platformy aplikacji webowej, rozwiniętej przez Microsoft. To naprawdę ekscytujące pracować na tak nowoczesnych systemach. Mam nadzieję, że na dłużej zostanę z ImpelNetem i SharePointem. Najchętniej do końca pracy zawodowej rozwijałabym swoją wiedzę i umiejętności pod kątem kolejnych funkcjonalności oraz nowych narzędzi tego typu. Mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że robię to, co lubię. Oprócz administrowania ImpelNetem w Biurze Komunikacji przygotowujemy ciekawe akcje i konkursy, a praca przy ich organizowaniu dostarcza całemu zespołowi wiele radości i dobrej zabawy – z uśmiechem podsumowuje swoją drogę zawodową.

Myli się ten, kto myśli, że w tak napiętym grafiku zadań Joanny nie ma miejsca na inne aktywności. – Od 11 lat jestem wolontariuszem w fundacji ProCuro, którą wspiera między innymi Grupa Impel. W fundacji koordynuję projekty i pomagam w organizowanych warsztatach. Wiem, że to ważna inicjatywa dla Grupy Impel, dlatego w przyszłości chciałabym połączyć oba zajęcia i rozwijać wolontariat pracowniczy – wspomina nasza bohaterka.

Historia Joanny bardzo wyraźnie pokazuje, że nigdy nie jest za późno na zmiany. Kluczowe przy ich planowaniu jest wybranie odpowiedniego środowiska, które pozwoli spełniać ambicje oraz umożliwi dalszy rozwój wewnątrz firmowej struktury.

EKSPERT


Pracuję w Grupie Impel od 2001 roku, jestem menedżerem ds. zarządzania wiedzą. Zajmuję się przede wszystkim administrowaniem ImpelNetem – intranetem dla naszych pracowników. Z fundacją ProCuro związana jestem od 2008 roku.

Joanna Horyńska-Kozłowska

Pracuję w Grupie Impel od 2001 roku, jestem menedżerem ds. zarządzania wiedzą. Zajmuję się przede wszystkim administrowaniem ImpelNetem – intranetem dla naszych pracowników. Z fundacją ProCuro związana jestem od 2008 roku.

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...
 
Komentarze

Brak komentarzy.

Zostaw odpowiedź