Praca w outsourcingu – 7 plusów

shutterstock_148458683 Centra outsourcingowe rozwijają się w Polsce w błyskawicznym tempie. Ilość ofert pracy w różnych obszarach rośnie, a sam biznes pędzi jak nigdy dotąd. Firmy zaczęły dostrzegać wielki potencjał jaki tkwi w wyprowadzaniu niektórych procesów na zewnątrz i zlecaniu ich profesjonalistom. Ci zaś, potrzebują pracowników. Obecnie pracowników centrów outsourcinsgowych w Polsce jest ponad 170 tys. Jakie plusy niesie ze sobą praca w outsourcingu i czy warto się na nią zdecydować? Pracę w outsourcingu otacza wiele mitów – od przekonania, że pracuje się tam dla zupełnie sobie nie znanej, anonimowej firmy, po wiarę w to, że jest to jedynie nudna, operacyjna, powtarzalna i pozbawiona sensu praca. W te mity wierzą ci, którzy wiedzę o outsourcingu usług czerpią z zamierzchłej przeszłości i którzy sami, nigdy w firmie oferującej usługi oursourcingowe nie pracowali. Jakie są realne plusy takiej pracy?

1. Różnorodność zadań i wyzwania

Czasy, kiedy pracownik outsourcingu siedział na słuchawce w call center i odbierał telefony na akord dawno już minęły. Dziś, nie tylko poziom zadań jest skomplikowany (oursourcuje się już wysokie procesy biznesowe), ale również pracodawcy dbają o pracowników zapewniając im możliwości rozwoju i zmiany obszarów zainteresowań. Mówiąc wprost – jeśli jesteś dobry, a firma nie chce cię stracić, to da ci to, czego potrzebujesz – i pieniądze i możliwości i wyzwania.

2. Zagraniczne delegacje bądź dłuższe wyjazdy zagraniczne

Dla osób chcących poznawać nowe miejsca i kultury, praca w centrum ourtsourcingowym to sposób na to, by móc w łatwy sposób pomieszkać za granicą. Pracownicy bardzo często wyjeżdżają do innych placówek własnej firmy (by zdobyć wiedzę, szkolić się, wesprzeć zespół) bądź do firm klientów – by bezpośrednio na miejscu skomunikować wzajemne potrzeby. To często wyjazdy nie tylko na kilka dni, ale nawet na kilka tygodni. Przy czym firma nie zmuszą pracownika do takich wyjazdów – decyduje się on na nie wtedy, kiedy chce.

3. Możliwość pracy z metodami i technologiami znanych światowych marek, mimo nie spełniania kryteriów do pracy w tych firmach

Praca w outsourcingu to często praca dla znanych klientów i największych marek. I choć pracownik formalnie miałby ograniczone szanse na to, by bezpośrednio się do takiej firmy dostać, to tak naprawdę właśnie dla niej pracuje – tyle, że poprzez outsourcing. Dzięki temu, można poznać światowe trendy, najnowsze technologie i metody pracy. I mieć poczucie budowania czegoś naprawdę wielkiego.

4. Różne marki – różne problemy

Pracując w mniejszej firmie jesteśmy ograniczeni zarówno do konkretnej branży jak i problemów i wyzwań danego przedsiębiorstwa. W outsourcingu jest nieco inaczej. Owszem, pracownik jest delegowany do obsługi konkretnego projektu, dla konkretnego klienta. Nie oznacza to jednak pozostania przy tym kliencie na zawsze. Projekty się zmieniają, klientów, którzy chcą delegować procesy przybywa. Efekt? Możliwość pracy w ramach stabilnego zatrudnienia dla kilku różnych marek.

5. Praca w outsourcingu i ścieżki kariery

Jak to jest z tą karierą? Firmy outsourcingowe podkreślają, że kariera stoi otworem, a pracownicy często okupują te same stanowiska przez lata. Otóż praca w outsourcingu wymaga inicjatywy i zaangażowania. Jeśli ją masz, to możesz brać udział w wewnętrznych rekrutacjach, uczestniczyć w szkoleniach, rozwijać się. Jeśli czekasz na zaproszenie ze strony menedżera, to możesz czekać latami. Innymi słowy mówiąc – szanse na karierę (i to międzynarodową) są wielkie, ale musisz sam pokazać, że jej chcesz.

6. Możliwość specjalizacji pracy w wybranych obszarach

Ogromną zaletą pracy w outsourcingu – z czego niewiele osób zdaje sobie sprawę, jeśli możliwość wyspecjalizowania się w wąskiej dziedzinie. Przykładowo, firma oferuje outsourcing bezpieczeństwa (jak np. Impel Security Polska). W ramach swojej działalności obsługuje różnorodne jednostki – od banków, przez instytucje publiczne, handel, przemysł, budownictw, logistykę czy finanse po imprezy masowe. W każdym z tych obszarów metodologia i standardy bezpieczeństwa są inne. W każdym nieco inaczej podchodzi się do kwestii bezpieczeństwa. Pracując w takiej firmie, masz możliwość sięgania po różne rozwiązania, adaptowanie ich, pracę nad nimi i w efekcie specjalizację.

7. Zarobki i benefity w pracy w outsourcingu

Nie jest tajemnicą, ze w korporacji zarabia się więcej niż z firmie z sektora MŚP. Korporacje mają też możliwość negocjowania lepszych warunków różnego rodzaju usług. Dlatego pracując w korporacji możesz dostać zarówno dodatkowe ubezpieczenie, opiekę medyczną jak i kartę na siłownie czy bilety do kina.

Brzmi zbyt różowo? Oczywiście – praca w outsourcingu usług nie jest dla wszystkich. Przede wszystkim trzeba myśleć o zadowoleniu klienta końcowego i być otwartym na częste zmiany. By w outsourcingu robić karierę trzeba też zdecydowania i zaangażowania. Nie jest to jednak praca jedynie dla młodych! Pamiętaj o tym analizując oferty pracy w firmach z sektora outsourcingu.

No votes yet.
Please wait...
 
Komentarze

każda praca ma swoje plusy i minusy 😉 ale outsourcing jest ciekawy i myślę,że niejedna osoba mogłaby się w nim odnaleźć. dla mnie to przede wszystkim różnorodność.

Nic tylko postarać się o rekomendacje do takiej firmy. Znam wielu zadowolonych z tej formy zatrudnienia, jaką proponują w Impelu.

Dodaję jeszcze plus za to, że ja w Tymże Impelu pracuję i że mam niezłe zarobki.

Praca jak kazda dobra byle by mozna zarobić godziwy pieniądz, skądinąd wiem, że impelowskie opcje są do wzięcia.

Powierzenie ekspertom obsługi księgowej istotnie wpływa na podniesienie poziomu profesjonalizmu w j firmie oraz na obniżenie kosztów, co nie jest bez znaczenia; warto Impelowi w tej materii zaufać.

praca w outsourcingu jest coraz popularniejsza a co najwazniejsze bardzo ciekawa 🙂

Zostaw odpowiedź