Sylwetki Impel: Kamil Traczyk

impel_blog_25_08

Kamil Traczyk – Dyrektor Regionu Handlowego , Jednostka Biznesowa Bezpieczeństwo

Kiedy rozpoczęła się Twoja współpraca z Impelem?

Pracę w Impel Security Polska rozpocząłem w 2009 roku i dziś z perspektywy czasu mogę to ocenić przede wszystkim jako bardzo dobrą inwestycję w rozwijanie kariery i umiejętności.

Jakie wyzwania spotkały Cię podczas pracy w Impelu?

Dzięki zaufaniu, jakim obdarzyli mnie ówczesny wiceprezes Jacek Stańko oraz dyrektor handlowy Michał Stemplewski, zacząłem prowadzić, praktycznie od zera, Projekt Ochrony Lotnictwa Cywilnego, w ramach którego musiałem stworzyć zupełnie nową kategorię usług na polskim rynku ochrony. Dzięki niemal natychmiastowej zmianie sposobu myślenie z tradycyjnego handlowca na prowadzącego projekt oraz zmianie charakteru pracy na jeszcze bardziej mobilną, udało się w początkowej fazie pozyskać pierwszy w Polsce kontrakt na kontrolę bezpieczeństwa cargo, ładunków i poczty w Lotniczym Dworcu Towarowym we Wrocławiu oraz wykonać usługę kontroli bezpieczeństwa mediów na wszystkich stadionach EURO 2012.

Co uważasz za swój sukces w życiu zawodowym?

Ciągłe rozwijanie kompetencji w spółce i poszukiwanie wsparcia zewnętrznych specjalistów pozwoliło mi zbudować unikatowe w skali kraju przewagi konkurencyjne oraz know-how w zakresie Ochrony Lotnictwa Cywilnego. Od końca 2012 roku działa w ramach Grupy Kapitałowej (najpierw w ISP, a później w Gwarant S.A.) jedyny w Polsce, w pełni mobilny Ośrodek Szkolenia Służb Lotnictwa Cywilnego. Między innymi dzięki temu możemy bez zakłóceń wykonywać usługi kontroli bezpieczeństwa (jako jeden z dwóch podmiotów komercyjnych w Polsce) w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach.

Jaki styl pracy daje według Ciebie najlepsze efekty?

Podczas pierwszego roku pracy w Regionie nauczyłem się przede wszystkim doceniać pracę i zaangażowanie ludzi, którzy mnie otaczają. Z jednej strony daję moim współpracownikom dużo swobody i deleguję odpowiedzialność, z drugiej – nigdy nie uchylam się od pomocy. Dzięki temu mogę z pewnością powiedzieć, że pracuję w bardzo dobrym i kompetentnym zespole handlowym i operacyjnym.

Równie ważne jest zrozumienie potrzeb Klientów. Bez aktywnego słuchania tego, co ludzie naprawdę chcą powiedzieć i bez traktowania własnej pracy jako funkcji wspierania biznesu Klienta, nawet najlepiej przygotowana oferta może okazać się niewiele warta. W swojej pracy nauczyłem się, że należy znaleźć indywidualną przewagę konkurencyjną w relacji z każdym Klientem – powielanie schematów, ofert i utartych sloganów najczęściej powoduje porażkę.

Jaka jest Twoja recepta na sukces?

Szczególnie istotna okazała się odwaga w jasnym formułowaniu chęci rozwoju i podejmowaniu nowych wyzwań. Moją główną motywacją jest ciągła chęć rozwijania własnych umiejętności i kompetencji. Duże znaczenie dla rozwoju mojej kariery miało także skupienie się na kompetencjach zarządczych w sprzedaży, ukończenie dodatkowych szkoleń zewnętrznych i poszukiwanie nowej wiedzy w audiobookach, ebookach i książkach o zarządzaniu. Jestem przekonany, że nieustanne dążenie do bycia lepszym w tym, co się robi jest absolutną podstawą rozwoju kariery.

No votes yet.
Please wait...
 
Komentarze

taka praca latwa nie jest, trzeba miec oczy wokół głowy i naprawde dobrze z ludzmi sie dogadywac, wtedy pracuja dobrze i efektywnie, o to wlansie chodzi

Ciekawy artykuł i ciekawa osobowość. Niedawno złożyłem papiery o pracę do Państwa, mam nadzieję, że już niebawem będę częścią zespołu.

Dobry szef, to jak widać i repeta na dobry zespół jak i szansa rozwoju osobistego i zawodowego. Każda firma powinna doceniać pracowników, bo to oni pracują na jej sukces.

Zostaw odpowiedź